
46 Riigikogu Toimetised 32/2015

Ainar Ruussaar

AINAR RUUSSAAR
Eesti Rahvusringhäälingu 
juhatuse liige

Lend nr 28092015 

E
esti tegi selle teoks: vene-
keelne teleprogramm ETV+ 
on nähtav telerites Eesti 
territooriumil ja kättesaadav 

interneti kaudu kogu maailmas.

28. septembril kell 6.55 vajutas režis-
söör Eesti Rahvusringhäälingu uhiuue 
telestuudio juhtimiskeskuses nuppu ja käi-
vitas venekeelse teleprogrammi esimese 
otsesaate. Ammu kavandatud1 ETV+ tõusis 
õhku, pardal uued õhinapõhised piloodid, 
kellel samas puudus veel igasugune 
teadmine võimalike reisijate arvu kohta, 
hinges vaid lootus, et alanud lend kestab 
väga pikalt.

Eelkõige Eestis elavatele, aga ka kõigile 
Eestist huvitatud vene keelt mõistvatele 
inimestele suunatud multimeediaprojekti 
ETV+ sünd oli märgiliselt sarnane inimese 
sünniga. Vaid üheksa kuuga soetas 
ERR uue stuudio, vajaliku teletehnika, 
komplekteeris meeskonna, arendas välja 
saateformaadid, turundas võimaluste 
piires kanalit ja selle sisu ning ehitas üles 
internetiväljundi. Nüüd on ETV+ nähtav 
telerites kogu Eesti territooriumil ja suur 
osa programmist on interneti kaudu ilma 

1 Ainar Ruussaar. Vene kanal tõestamata teooriate tule all. 
– Riigikogu Toimetised, 30, 171.

piiranguteta kättesaadav kogu maailmas. 
Kõik saated on järelvaadatavad.

ERR ei leiutanud venekeelset teleprog-
rammi kavandades täiesti uut kosmose-
laeva, aga timmis juba olemasolevaid 
rahvusvahelisi mudeleid järgides (näiteks 
BBC) selle programmiloogikat eesmärgiga 
rääkida kohalikke lugusid ja anda vene 
keelt kõnelevatele inimestele Eestis või-
malus vabalt telestuudios arutleda ja arva-
must avaldada. ETV+ programmi loogika 
ongi selline, et kergema informatiivse 
sisuga saadete ja meelelahutuse vahel on 
saade kohalikust kultuurist, päevakajaline 
intervjuu, stuudioväitlus ja igapäevased 
kaks venekeelset „Aktuaalse kaamera” 
uudistesaadet. Igal nädalal esinevad ETV+ 
saadetes kümned erinevad ja huvitavad 
vene keelt kõnelevad inimesed ja mitmed 
eestlastest asjatundjad ja otsustajad. 

ETV+ sai esimese eetripäeva eel ja 
järel rahvusvahelises ajakirjanduses palju 
suuremat tähelepanu kui kodumaises 
meedias. Valdavalt oli tegemist neutraal-
sete uudislugude või pigem positiivsete 
kajastustega, vaid Rossija 1 nimetas 
loodud kanalit järjekindlalt Venemaa-
vastaseks propagandaväljundiks. Uuest 
venekeelsest telekanalist rääkisid 
Broadband tv bnews, The Baltic Course, 
EUobserver, Global Post, NewEurope, 
New York Times, U.S. News and World 
Report, Yahoo News, The Christian 
Science Monitor, The Calvert Journal, 
Reuters, Deutsche Welle, Yle, Läti LTV1 ja 



Riigikogu Toimetised 32/2015 47

LTV7, Kommersant, Derstandard.at,  
orf.at, Bayerischer Rundfunk, RTVi ja 
paljud teised mõjukad väljaanded. Selline 
huvi on ka loomulik, kuna lääneriigid on 
aastaid rääkinud vajadusest „tugevdada 
venekeelset infovälja”, aga Eesti tegi selle 
teoks. 

Uus venekeelne telekanal raputas 
jõuliselt Eesti üsnagi kasinat venekeelset 

Fookuses

Ammu kavandatud ETV+ tõusis õhku, pardal uued õhinapõhised piloodid.
Foto: Siim Lõvi 

meediaruumi – kasvõi sellega, et vene-
keelsete ajakirjanike vahel suurenes 
konkurents, neil kõigil tuli senisest 
rohkem hakata tegelema teemade ja 
allikatega, turule tuli uusi venekeelseid 
meediaväljaandeid. Kindlasti on ETV+ 
ennast juba kirjutanud olulise peatükina 
Eesti ajakirjanduse ajalukku. Nüüd sõltub 
selle multimeediakanali meeskonnast, kui 
pikk ja mõjukas see peatükk tuleb.




